Założeniem naszej szkoły jest wszechstronny rozwój dziecka w czasie, kiedy rodzice zajęci są pracą. Prawidłowo i atrakcyjnie dobrany program pozwala na efektywne spędzenie czasu w szkole. Zajęcia popołudniowe należą do zajęć obowiązkowych, jednak nie mają nic wspólnego z pojęciem "świetlicy".Uczniowie pracują w grupach 12-osobowych, ale niekoniecznie w ramach grup klasowych. Mogą to być grupy mieszane z klas 1-3 SP lub 4-6 SP. Tematyka zajęć co roku ulega zmianom, ponieważ staramy się dopasowywać do aktualnych potrzeb i możliwości naszych uczniów.
W klasach 1-3 uczniowie nie odrabiają prac domowych. Oczywiście dla wytrwałych i ambitnych przygotowywane są tzw. "zadania dla chętnych". Po powrocie do domu dzieci mogą bez stresu spędzać czas z rodzicami. Szkoła zapewnia opiekę do godz. 16.15 lub dłużej. Większość naszych nauczycieli - podobnie jak w systemie brytyjskim - jest obecna w szkole, w czasie gdy przebywają w niej uczniowie, czyli od 08.15-16.15.
Poniżej prezentujemy tegoroczne zajęcia popołudniowe:
ALCHEMIK
CELE ZAJĘĆ:
- poznanie własności substancji z najbliższego otoczenia uczniów,
- prowadzenie prostych czynności eksperymentalno-doświadczalnych z użyciem sprzętu chemicznego,
- poznanie pojęcia atomu i jego modelu kulkowego,
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania ze sprzętu chemicznego,
- poznanie zasad bezpiecznego obchodzenia się z kwasami,
- poznanie biografii i zasług dla chemii A. Lavoisera i M. Skłodowskiej- Curie,
- obserwowanie przebiegu prostych doświadczeń chemicznych.
FLAŻOLETY
CELE ZAJĘĆ:
- nauka gry na fleciku polskim – flażolecie,
- kształtowanie wrażliwości estetycznej prawidłowego odbioru, zrozumienia i przeżywania utworów muzycznych,
- stymulowanie procesów wyobraźni i twórczego działania muzycznego,
- poznanie prostych terminów muzycznych,
- umożliwienie poprzez częste muzykowanie odkrywania zasad tkwiących w klasycznym zapisie nutowym,
- przygotowanie do późniejszej gry na flecie.
GITARA
CELE ZAJĘĆ:
- kształcenie techniki gry na gitarze poprzez stopniowanie trudności w utworach repertuarowych oraz poprzez specjalne ćwiczenia,
- solowe i zespołowe opanowanie szerokiej palety utworów różnorodnych stylistycznie,
- praca nad linią melodyczną, harmonią, rytmem, grą zespołową, kształceniem słuchu oraz własną twórczością muzyczną.
GRY EDUKACYJNE
CELE ZAJĘĆ:
- integracja grupy poprzez wzmacnianie nawyku zdrowej rywalizacji,
- uczenie umiejętności radzenia sobie z przegraną,
- rozwijanie myślenia taktycznego, planowania, podejmowania decyzji wraz z ich konsekwencjami,
- nauka przeliczania, szacowania, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia,
- zwrócenie uwagi na konieczność porządkowania miejsca rozrywki po zakończeniu gry,
- rozwijanie wyobraźni poprzez wprowadzenie elementów RPG.
INFORMATYKA
CELE ZAJĘĆ:
- zdobywanie umiejętności posługiwania się prawidłową terminologią informatyczną,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się komputerem w zakresie podstawowym,
- wdrażanie do samodzielnego
- korzystania z różnych programów komputerowych,
- doskonalenie umiejętności zastosowania komputera w nauce, zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań,
- wdrażanie do wytrwałości i samodzielnego rozwiązywania problemów, rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej (ćwiczenia spostrzegawczości).

CELE ZAJĘĆ:
- rozwijanie motoryki rąk i koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- kształtowanie potrzeby proporcjonalnego i estetycznego pisma,
- utrwalanie właściwych nawyków ruchowych - właściwego kierunku kreślenia liter, ich kształtu i proporcji,
- doskonalenie płynności i odpowiedniego tempa pisania,
- podniesienie poziomu graficznego pisma i rysunku,
- wyrabianie nawyku stałej kontroli wyrazistości pisma.
KANGUR
CELE ZAJĘĆ:
- rozbudzenie i rozwijanie zainteresowań matematyką,
- poszerzenie i pogłębienie wiedzy matematycznej ucznia,
- rozwijanie zdolności poznawczych i samodzielnego, logicznego myślenia,
- wdrażanie do samodzielnej pracy nad zagadnieniami matematycznymi,
- pokazanie użyteczności matematyki w otaczającym środowisku,
- przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych.
KINEZJOLOGIA
CELE ZAJĘĆ:
- aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju,
- wykorzystanie naturalnych metod uczenia się (naturalnych koordynacji i nawyków),
- integracja funkcji półkul mózgowych,
- integracja funkcji poziomów rozwoju mózgu,
- rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny.
KUCHCIKOWO
CELE ZAJĘĆ:
- stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu ze sztuką kulinarną,
- poznawanie rzeczywistości kulinarnej za pomocą zmysłów,
- kształtowanie własnej pomysłowości, wyobraźni i inwencji twórczej,
- nabycie umiejętności posługiwania się sztućcami, prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłków,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- poszerzanie zakresu wiadomości o tematyce kulinarnej.
LEGENDY I BAŚNIE
CELE ZAJĘĆ:
- rozwijanie pasji poznawania literatury,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego,
- kształtowanie umiejętności głośnego czytania, czytania ze zrozumieniem,
- kształtowanie umiejętności porządkowania wydarzeń fikcji literackiej,
- rozwijanie percepcji w rozróżnianiu dobra i zła.
ORTOGRAFFITI
CELE ZAJĘĆ:
- wszechstronny rozwój funkcji poznawczych,
- utrwalanie znajomości reguł ortograficznych oraz rozwijanie umiejętności poprawnego pisania,
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej,
- kształcenie umiejętności czytania, szczególnie w zakresie rozumienia treści,
- rozwijanie sprawności językowej.
PIANINO
CELE ZAJĘĆ:
- opanowanie gry na pianinie w stopniu podstawowym lub zaawansowanym,
- rozbudzenie muzykalności, kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, przygotowanie do egzaminów muzycznych.
SZTUKA
CELE ZAJĘĆ:
- rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych,
- pobudzenie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia, radość z uzyskanych efektów,
- zapoznanie z różnymi technikami i obserwowanie uzyskanych efektów,
- zapoznanie z kształtem, kolorem poprzez twórcze zabawy.

PRZYRODA
CELE ZAJĘĆ:
- zrozumienie roli człowieka w środowisku przyrodniczym,
- rozwijanie pasji poznawania zjawisk przyrodniczych,
- osobiste i trwałe zaangażowanie w ochronę przyrody we własnym otoczeniu,
- kształtowanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy,
- kształtowanie umiejętności pracy zespołowej.
SKS/TANIEC
CELE ZAJĘĆ:
- przygotowanie młodego człowieka do świadomego uczestnictwa w różnych formach aktywności sportowej,
- uświadamianie własnych możliwości organizmu i umiejętności oceniania ich poziomu,
- stosowanie zasady fair play podczas gry,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole,
- przygotowanie własnego organizmu do wysiłku.
SUPEŁKOWO
CELE ZAJĘĆ:
- kształtowanie sprawności manualnej,
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
- rozwijanie cierpliwość i koncentracji,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się igłą, nożyczkami,
- kształtowanie umiejętności przyszycia guzika,
- poznanie techniki szycia (fastryga), haftu ściegiem krzyżykowym,
- umiejętność wykonania biżuterii z modeliny, pomponu, misia z wełny, bransoletki z muliny, podstawki pod kubek z wełny.

CELE ZAJĘĆ:
- nauczenie każdego chętnego ucznia gry w szachy - poczynając od reguł gry,
- ćwiczenie koncentracji, pamięci i uwagi, logicznego myślenia i cierpliwości, logiki i
- intuicji,
- kształtowanie twórczej aktywności dzieci i młodzieży, myślenia przyczynowo -
- skutkowego oraz umiejętności rozwiązywania problemów,
- zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów zarówno w
- zadaniach szachowych jak i w grze,
- przygotowanie uczniów do udziału w zawodach na różnym szczeblu.

CELE ZAJĘĆ:
- wzbogacenie wiedzy o teatrze,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem ojczystym,
- rozwijanie umiejętności identyfikowania się z postacią odgrywaną,
- wdrażanie do odkrywania uzdolnień scenicznych,
- przyswajanie nowych zwrotów, wyrażeń,
- rozbudzenie wyobraźni scenicznej i scenograficznej,
- wdrażanie do poszukiwania ciekawych rozwiązań dekoracyjnych,
- zdobywanie umiejętności publicznego wystąpienia.

- integracja grupy poprzez prowadzenie działań zmierzających do określonego celu np. przygotowania wspólnej wystawy modeli,
- wyciszanie, ćwiczenie koncentracji, grafomotoryki,
- rozwijanie umiejętności planowania, myślenia taktycznego i wyobraźni plastycznej,
- rozwijanie umiejętności plastycznej,
- dbanie o estetykę, bezpieczeństwo i higienę pracy.