Założeniem naszej szkoły jest wszechstronny rozwój dziecka w czasie, kiedy rodzice zajęci są pracą. Prawidłowo i atrakcyjnie dobrany program pozwala na efektywne spędzenie czasu w szkole. Zajęcia popołudniowe należą do zajęć obowiązkowych, jednak nie mają nic wspólnego z pojęciem "świetlicy".Uczniowie pracują w grupach 12-osobowych, ale niekoniecznie w ramach grup klasowych. Mogą to być grupy mieszane z klas 1-3 SP lub 4-6 SP. Tematyka zajęć co roku ulega zmianom, ponieważ staramy się dopasowywać do aktualnych potrzeb i możliwości naszych uczniów. 

W klasach 1-3 uczniowie nie odrabiają  prac domowych. Oczywiście dla wytrwałych i ambitnych przygotowywane są tzw. "zadania dla chętnych". Po powrocie do domu dzieci mogą bez stresu spędzać czas z rodzicami. Szkoła zapewnia opiekę do godz. 16.15 lub dłużej. Większość naszych nauczycieli - podobnie jak w systemie brytyjskim - jest obecna w szkole, w czasie gdy przebywają w niej uczniowie, czyli od 08.15-16.15.

Poniżej prezentujemy tegoroczne zajęcia popołudniowe:

 

Depositphotos 4730038 l 2015

  ALCHEMIK

CELE ZAJĘĆ:

  • poznanie własności substancji z najbliższego otoczenia uczniów,
  • prowadzenie prostych czynności eksperymentalno-doświadczalnych z użyciem sprzętu chemicznego,
  • poznanie pojęcia atomu i jego modelu kulkowego,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania ze sprzętu chemicznego,
  • poznanie zasad bezpiecznego obchodzenia się z kwasami,
  • poznanie biografii i zasług dla chemii A. Lavoisera i M. Skłodowskiej- Curie,
  • obserwowanie przebiegu prostych doświadczeń chemicznych.

 

 

 

zajcia nadprogramowe 2

FLAŻOLETY

CELE ZAJĘĆ:

  • nauka gry na fleciku polskim – flażolecie,
  • kształtowanie wrażliwości estetycznej prawidłowego odbioru, zrozumienia i przeżywania utworów muzycznych,
  • stymulowanie procesów wyobraźni i twórczego działania muzycznego,
  • poznanie prostych terminów muzycznych,
  • umożliwienie poprzez częste muzykowanie odkrywania zasad tkwiących w klasycznym zapisie nutowym,
  • przygotowanie do późniejszej gry na flecie.

 


 

GITARA

CELE ZAJĘĆ:

  • kształcenie techniki gry na gitarze poprzez stopniowanie trudności w utworach repertuarowych oraz poprzez specjalne ćwiczenia,
  • solowe i zespołowe opanowanie szerokiej palety utworów różnorodnych stylistycznie,
  • praca nad linią melodyczną, harmonią, rytmem, grą zespołową, kształceniem słuchu oraz własną twórczością muzyczną.

 

 

 


 

GRY EDUKACYJNE

CELE ZAJĘĆ:

  • integracja grupy poprzez wzmacnianie nawyku zdrowej rywalizacji,
  • uczenie umiejętności radzenia sobie z przegraną,
  • rozwijanie myślenia taktycznego, planowania, podejmowania decyzji wraz z ich konsekwencjami,
  • nauka przeliczania, szacowania, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia,
  • zwrócenie uwagi na konieczność porządkowania miejsca rozrywki po zakończeniu gry,
  • rozwijanie wyobraźni poprzez wprowadzenie elementów RPG.

 

 

 

zajcia nadprogramowe 5

INFORMATYKA

CELE ZAJĘĆ:

  • zdobywanie umiejętności posługiwania się prawidłową terminologią informatyczną,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się komputerem w zakresie podstawowym,
  • wdrażanie do samodzielnego
  • korzystania z różnych programów komputerowych,
  • doskonalenie umiejętności zastosowania komputera w nauce, zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań,
  • wdrażanie do wytrwałości i samodzielnego rozwiązywania problemów, rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej (ćwiczenia spostrzegawczości).

 
KALIGRAFIA

CELE ZAJĘĆ:

  • rozwijanie motoryki rąk i koordynacji wzrokowo – ruchowej,
  • kształtowanie potrzeby proporcjonalnego i estetycznego pisma,
  • utrwalanie właściwych nawyków ruchowych - właściwego kierunku kreślenia liter, ich kształtu i proporcji,
  • doskonalenie płynności i odpowiedniego tempa pisania,
  • podniesienie poziomu graficznego pisma i rysunku,
  • wyrabianie nawyku stałej kontroli wyrazistości pisma.
 
 
 

 

KANGUR Background2 slaider

CELE ZAJĘĆ:

  • rozbudzenie i rozwijanie zainteresowań matematyką,
  • poszerzenie i pogłębienie wiedzy matematycznej ucznia,
  • rozwijanie zdolności poznawczych i samodzielnego, logicznego myślenia,
  • wdrażanie do samodzielnej pracy nad zagadnieniami matematycznymi,
  • pokazanie użyteczności matematyki  w otaczającym środowisku,
  • przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych.

 


 KINEZJOLOGIADepositphotos 8369512 l 2015

CELE ZAJĘĆ:

  • aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju,
  • wykorzystanie naturalnych metod uczenia się (naturalnych koordynacji i nawyków),
  • integracja funkcji półkul mózgowych,
  • integracja funkcji poziomów rozwoju mózgu,
  • rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny.
 
 
 

 

KUCHCIKOWO

CELE ZAJĘĆ:

  • stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu ze sztuką kulinarną,
  • poznawanie rzeczywistości kulinarnej za pomocą zmysłów,
  • kształtowanie własnej pomysłowości, wyobraźni i inwencji twórczej,
  • nabycie umiejętności posługiwania się sztućcami, prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłków,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • poszerzanie zakresu wiadomości o tematyce kulinarnej.

 

 


 

LEGENDY I BAŚNIE

CELE ZAJĘĆ:

  • rozwijanie pasji poznawania literatury,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego,
  • kształtowanie umiejętności głośnego czytania, czytania ze zrozumieniem,
  • kształtowanie umiejętności porządkowania wydarzeń fikcji literackiej,
  • rozwijanie percepcji  w rozróżnianiu dobra i zła.

 

 


 

ORTOGRAFFITI

CELE ZAJĘĆ:

  • wszechstronny rozwój funkcji poznawczych,
  • utrwalanie znajomości reguł ortograficznych oraz rozwijanie umiejętności poprawnego pisania,
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej,
  • kształcenie umiejętności czytania, szczególnie w zakresie rozumienia treści,
  • rozwijanie sprawności językowej.
 
 
 
 

PIANINO

CELE ZAJĘĆ:

  • opanowanie gry na pianinie w stopniu podstawowym lub zaawansowanym,
  • rozbudzenie muzykalności, kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, przygotowanie do egzaminów muzycznych.

 


 SZTUKA Depositphotos 2204587 l 2015

CELE ZAJĘĆ:

  • rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych,
  • pobudzenie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia, radość z uzyskanych efektów,
  • zapoznanie z różnymi technikami i obserwowanie uzyskanych efektów,
  • zapoznanie z kształtem, kolorem poprzez twórcze zabawy.
 
 
 

 

PRZYRODA

CELE ZAJĘĆ:

  • zrozumienie roli człowieka w środowisku przyrodniczym,
  • rozwijanie pasji poznawania zjawisk przyrodniczych,
  • osobiste i trwałe zaangażowanie w ochronę przyrody we własnym otoczeniu,
  • kształtowanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy,
  • kształtowanie umiejętności pracy zespołowej.

 

 

 

SKS/TANIEC

CELE ZAJĘĆ:

  • przygotowanie młodego człowieka do świadomego uczestnictwa w różnych formach aktywności sportowej,
  • uświadamianie własnych możliwości organizmu i umiejętności oceniania ich poziomu,
  • stosowanie zasady fair play podczas gry,
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • przygotowanie własnego organizmu do wysiłku.
 
 

 

SUPEŁKOWO

CELE ZAJĘĆ:

  • kształtowanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
  • rozwijanie cierpliwość i koncentracji,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się igłą, nożyczkami,
  • kształtowanie umiejętności przyszycia guzika,
  • poznanie techniki  szycia (fastryga), haftu ściegiem krzyżykowym,
  • umiejętność wykonania biżuterii z modeliny, pomponu, misia z wełny, bransoletki z muliny, podstawki pod kubek z wełny.
 

 SZACHY Depositphotos 5317760 l 2015

CELE ZAJĘĆ:

  • nauczenie każdego chętnego ucznia gry w szachy - poczynając od reguł gry,
  • ćwiczenie koncentracji, pamięci i uwagi, logicznego myślenia i cierpliwości, logiki i
  • intuicji,
  • kształtowanie twórczej aktywności dzieci i młodzieży, myślenia przyczynowo -
  • skutkowego oraz umiejętności rozwiązywania problemów,
  • zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów zarówno w
  • zadaniach szachowych jak i w grze,
  • przygotowanie uczniów do udziału w zawodach na różnym szczeblu.
 

 
 
ZAJĘCIA TEATRALNE

CELE ZAJĘĆ:

  • wzbogacenie wiedzy o teatrze,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem ojczystym,
  • rozwijanie umiejętności identyfikowania się z postacią odgrywaną,
  • wdrażanie do odkrywania uzdolnień scenicznych,
  • przyswajanie nowych zwrotów, wyrażeń,
  • rozbudzenie wyobraźni scenicznej i scenograficznej,
  • wdrażanie do poszukiwania ciekawych rozwiązań dekoracyjnych,
  • zdobywanie umiejętności publicznego wystąpienia.
 


WARHAM 
– MALOWANIE FIGUREK
 
CELE ZAJĘĆ:
  • integracja grupy poprzez prowadzenie działań zmierzających do określonego celu np. przygotowania wspólnej wystawy modeli,
  • wyciszanie, ćwiczenie koncentracji, grafomotoryki,
  • rozwijanie umiejętności planowania, myślenia taktycznego i wyobraźni plastycznej,
  • rozwijanie umiejętności plastycznej,
  • dbanie o estetykę, bezpieczeństwo i higienę pracy.
 

 Zespół muzyczny
 

 

Designed by: Joomla solmedia.pl