Po raz kolejny mamy okazję zobaczyć dzieła naszych młodych artystów. Fotografia, malarstwo, rysunek, grafika komputerowa - nasi uczniowie żadnych wyzwań się nie boją. Zachęcamy do oglądania inspirujących efektów pracy wykonanych na zajęcia z plastyki i techniki.
30.04.2020.
Wyobraźnia pozwala człowiekowi przekraczać sztywne granice, często dając siłę do widzenia perspektyw, wbrew napotykanym ograniczeniom i trudnościom.
W związku z tym dobrze o nią dbać, poznawać ją, rozwijać.
Do przyjrzenia się własnej wyobraźni zostali zachęceni uczniowie klasy czwartej.
Wyniki tych podróży możemy podziwiać zapoznając się z pracami, które powstały w ramach zajęć plastyki.
Obecna sytuacja zmusiła nas do pozostania w domach. Uczniowie czwartej klasy otrzymali zadanie skonstruowania papierowych domków. Niektórzy urządzili je według własnego pomysłu, inni wykorzystali fakt bycia w domu i zainspirowali sie pomieszczeniami, w których na co dzień przebywają.
Zarówno jedno, jak i drugie podejście przyczyniło się do powstania bardzo pięknych i ciekawych prac, z których uczniowie mogą być dumni.
Prace uczniów są niezwykle kreatywne, oryginalne, wyjątkowe.
Niektóre z prac prezentują się wyjątkowo dojrzale, zarówno pod względem ukazywanych treści, jak też jako dzieła plastyczne.
Szósta klasa odwiedziła MOCAK (Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie). Mimo, że była to tylko wizyta on-line, mogli zapoznać się dziełami Daniela Spoerri, prezentowanymi na wystawie "Daniel Spoerri. Sztuka wyjęta z codzienności". Inspiracje pracami artysty to rezultat działania uczniów.
Wystawa on-line wciąż trwa. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do MOCAKu.
W związku z tym, że teraz bardzo dokładnie myjemy ręce, uczniowie klas piątych poproszeni zostali o stworzenie prac, w których głównym motywem będzie odcisk, obrys dłoni lub po prostu – ręka.
Rezultaty Ich pracy są niezwykłe.
Technika bywa czasem skomplikowana, dlatego powstały takie oto instrukcje obsługi. Uczniowie klasy czwartej świetnie poradzili sobie z zadaniem ich stworzenia.
W kolejnym zadaniu uczniowie klas piątych poproszeni zostali o zobrazowanie sytuacji epidemicznej, która dziś stała się Ich rzeczywistością. W ten sposób poznali, jak tworzone było malarstwo historyczne, przedstawiające ważne wydarzenia.
Z prac uczniów przebija troska ale i niezwykła dojrzałość.